Gyerekkorom óta tanulok angolul. Nyaraltam Angliában, 1 középiskolai évet töltöttem Ausztráliában. Diplomámat 2002-ben szereztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem bölcsészettudományi karán. Végzettségem: angol nyelv és irodalom szakos tanár. Ezt ugyanebben az évben felsőfokú idegenvezetői képesítéssel egészítettem ki. Idegenvezetőként 2 nyáron át dolgoztam. 20 éves nyelvtanítási tapasztalattal rendelkezem. Nyelviskolai tanárként 2000-től 2019-ig folyamatosan vezettem általános és üzleti nyelvtanfolyamokat mind egyéni, mind kiscsoportos formában a Nyelvtanárok Szakmai Egyesülete által minősített Globus Nyelviskolában. 2019 óta magántanítással foglalkozom. Rendszeresen készítek fel tanulókat nyelvvizsgákra (érettségi, Társalkodó, Gazdálkodó, EURO, EURO Pro, IELTS, Cambridge). A vizsgáztatói képesítés megszerzése után 2007-ben az Euro Nyelvvizsgaközpont szóbeli vizsgáztatója voltam.
James Clear: Atomic habits című könyve brilliánsan összefoglalja azt a hozzáállást, amit megannyi modern kutatás, spirituális tanítómesterek, és saját tapasztalatom is megerősít: A motiváció, az elszántság kevés, az akaraterő hamar kimerül. Nem elég elhatározni, és mit sem ér akarni, hogy lefogyjunk, sportoljunk, meditáljunk, korán keljünk, vagy a mi esetünkben: megtanuljunk angolul. A kulcs a rendszeres és kitartó gyakorlásban rejlik. Hogyan tudom a kívánt viselkedést beépíteni napi rutinomba, hogy a lehető legkevesebb legyen a súrlódás. Hogyan tudom automatizálni a kívánt viselkedést, amíg a véremmé nem válik. Tanulóimnak szeretnék ebben a folyamatban is segítséget nyújtani.
Szeretek tanulni, a tanulást, főleg a nyelvtanulást mindennapjaim szerves részévé tenni. A nyelven keresztül folyamatosan új ismeretekkel gazdagodni az engem szenvedélyesen érdeklő témákban, és ezeket az ismereteket másokkal is megosztani. Inspirálódni, a világ legkülönbözőbb tájain élő mesterektől, szakemberektől tanulni, podcastjaikat, hangoskönyveiket hallgatni, tapasztalataikat a gyakorlati életben kipróbálni, alkalmazni. A nyelvtudás mindehhez közvetlen hozzáférést biztosít.
Jó pap holtig tanul alapon magam is tudatosan a nyelvtanuló szerepébe helyezkedem, újra és újra végigjárom egy új nyelven keresztül a nyelvelsajátítás néha rögös, de mindenképpen hihetetlen kalandokkal és felismerésekkel kecsegtető útját, saját bőrömön tapasztalom a nyelvtanulás különböző fázisainak sajátságos örömeit és nehézségeit. Alapvetően autodidakta vagyok: nem a magántanáromtól várom el, hogy tölcséren keresztül töltse fejembe a tudást. Tisztában vagyok vele, hogy ha otthon nem készülök rendszeresen, napi szinten a következő órára, akkor alacsony hatásfokú lesz a nyelvtanulási folyamat.
Mit várok akkor a tanártól, és mi az, amit tanárként én is törekszem biztosítani? Szakmai tudást. Tartson a folyamatban jóval előrébb, mint én. Kereteket. A tanárral való rendszeres találkozásaim segítenek tartani a kereteket, beosztani az időmet. Ha neki elmesélhetek, összefoglalhatok valamit a saját szavaimmal (ld. Feynman technika), az elmélyíti ismereteimet. És persze nem tagadom, hogy mennyire élvezem, hogy meghallgat, hogy osztatlan figyelmében sütkérezhetek. A jó tanár mindig egy picit pszichológus is.
Amellett, hogy kitűzünk célokat, ami nagyon fontos, és segít a tanulást strukturálni, számomra alapvetően fontos, hogy a nyelvtudásra ne csak mint elérendő célra tekintsek, hanem mint eszközre és folyamatra. Eszközre, amely segíti azt, hogy emberek találkozhassanak, kapcsolódjanak, gondolataikat, érzéseiket megoszthassák egymással, és folyamatra, amelyet a nyelvtanulás minden fázisában élvezni lehet.
A nyelvtanulás számomra öröm. Ha nem élvezem, ha nem okoz örömet, akkor nem leszek benne hosszú távon sikeres.
A legújabb kutatások szerint a két- vagy többnyelvű emberek, nemcsak azok, akik kétnyelvű családba vagy országba születtek, hanem azok is, akik napi szinten váltogatnak egyik nyelvről a másikra: két vagy több nyelven olvasnak, hallgatnak értőn, aktívan valamit, képesek akár hosszú évekkel késleltetni az esetleges Alzheimer-kór vagy más időskori demencia kialakulását.
A nyelvtanulás során új idegi kapcsolatok jönnek létre, ami kulcsfontosságú a szellemi frissesség megőrzésében. Egy jó nyelvóra olyan számomra, mint egy fitnesztréning: derekasan elfáradok agyilag. Érzem, hogy megdolgoztam a karbantartásért.
Árak, fizetés
60 perc: 6000 Forint, 90 perc: 8000 Ft.
Az első órán szintfelmérés, ismerkedés történik. Megnézzük, szimpatikusak vagyunk-e egymásnak, találkozik-e a kereslet a kínálattal, felvázolunk egy céljainknak, habitusunknak megfelelő nyelvtanulási stratégiát, meghatározzuk az időkereteket. Az órák fizetési ütemezése, az órarend megbeszélése, órák lemondásának lehetősége egyénileg, előre megbeszélve egyeztetésre kerül.
Built with
Offline Website Builder